ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان
برنامه ریزی آرمانی فازی
فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی
مدیریت زنجیره تامین
شرکت تولیدی نصیر لوازم
دانلود مقاله مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده مدیریت
دانلود مقالات ترجمه شده رشته مدیریت

رفتن به سایت اصلی

دانلود مقاله ترجمه شده رشته مدیریت

ارائه الگویی برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی

(مورد مطالعه: شرکت تولیدی نصیر لوازم)

 

عنوان انگلیسی:

Providing a pattern for analysis and choosing suppliers through application of Fuzzy goal programming model and fuzzy analytic hierarchy process mixed appr

 

چکیدهدر این مقاله محققان قصد دارند با توجه به پیچیدگی مسأله انتخاب بهترین تامین كننده، معیارهای موثر بر انتخاب تامین کنندگان در شرکت نصیر لوازم معیارها با توجه به عدم قطعیت و نادقیق بودن پارامترها شناسایی کنند و درجه اهمیت معیارها و تامین کنندگان از لحاظ هیئت مدیره، به روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی به اولویت بندی معیارها و انتخاب تامین کنندگان بپردازند. در نهایت برای تخصیص مقدار سفارش بهینه به هر یک از تامین کنندگان از تلفیق مدل برنامه ریزی آرمانی فازی با فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی استفاده شده است. وزن معیارها و رتبه بندی گزینه ها توسط اعداد فازی مثلثی بیان گردیده اند. وزن هر یک از معیارها و زیرمعیارها به کمک روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی بدست آمد که به ترتیب قیمت خرید قطعه و پاسخ به تغییرات با وزن های 427/0و007/0 در اولویت اول و ششم قرار گرفتند. همچنین تامین کنندگان شایان و ترکمن با وزن های 443/0و 053/0 به ترتیب در اولویت های اول و پنجم قرار گرفتند.

 

واژگان کلیدی:

ارزیابی و انتخاب تامین کنندگانبرنامه ریزی آرمانی فازیفرایند تحلیل سلسله مراتبی فازیمدیریت زنجیره تامین

 

مقدمهطی چند سال اخیر ظهور فناوری نوین و ایجاد تحولات عظیم در بازارهای جهانی، مدیریت زنجیره تامین را بیش از پیش ضروری ساخته است، به نحوی که سازمان های مختلف جهت ایجاد و حفظ موقعیت و جایگاه رقابتی خود، ناگزی به استفاده از مدیریت زنجیره تامین می باشند. نیاز به تامین کالا و خدمات تقریباً هم زمان با پیدایش شرکت ها و سازمان ها شکل گرفت که در ابتدا با استفاده از رویه های موردی و بدون برنامه قبلی، کالاها و خدمات مورد نیاز خود را تامین می نمودند. گذشت زمان و هزینه های بالای خرید و تامین مواد، منجر به ظهور تغییراتی در این زمینه گردید.واژه مدیریت زنجیرة تأمین قریب به 20 سال است که مورد استفاده قرار می گیرد و به مجموعه‌ای از رهیافت‌هایی كه برای یکپارچه سازی کارایی تأمین کنندگان، سازندگان، انبارها و فروشگاههاست، گفته می شود، به طوری که کالا به مقدار مناسب، به مکان مناسب و در زمان مناسب توزیع شود تا هزینه‌های کل سیستم کمینه شود. زنجیره تامین نیز شبكه ای از تسهیلات و مراكز توزیع است كه وظایف تهیه و تدارك مواد خام، تبدیل آن به محصولات نهایی و واسطه ای و توزیع این محصولات نهایی به مشتریان را انجام می دهد )غضنفری،ریاضی،کاظمی،1380) . به دلیل نقش اساسی تامین کنندگان در تعیین معیارهای کیفیت، هزینه و خدمات در دستیابی به اهداف زنجیره تامین، یکی از وظایف اساسی واحدهای خرید در مدیریت زنجیره تامین، ارزیابی، انتخاب و جذب تامین کنندگان مناسب و توانا جهت تهیه و فراهم نمودن احتیاجات سازمان است. مسئله ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان بالقوه، یک مساله تصمیم گیری چند معیاره گروهی است که درجه عدم اطمینان داده ها، تعداد تصمیم گیرندگان و ماهیت معیارها از جمله موضوعاتی است که باید در این مسائل مورد توجه قرار گیرد (چن،لین،چنگ،2006) .

 

فهرست مطالبچكیدهمقدمهپیشینه پژوهشمدل مفهومیروش شناسی پژوهشروش تجزیه و تحلیل

شناسایی معیارهای موثر برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگاناولویت بندی معیارهای موثر برای تحلیل و انتخاب تامین کنندگانرتبه بندی نهایی تامین کنندگان با روش فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازیتخصیص سفارشات به تامین کنندگان با استفاده از رویکرد ترکیبی فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازی و برنامه ریزی آرمانی

یافته های پژوهشنتیجه گیریپیشنهاداتمنابع و مآخذ

 

فهرست نمودار ها

نمودار1. مراحل توسعه مدل ترکیبی برنامه ریزی آرمانی فازی و فرایند تحلیل سلسله مراتبی فازینمودار 2. ساختار سلسله مراتبی انتخاب تامین کننده در شرکت نصیر لوازم

 

فهرست جداول

جدول 1. ماتریس مقایسات زوجی معیارهای اصلیجدول 2 . ماتریس مقایسات زوجی فازی زیرمعیارهای معیار اصلی کیفیتجدول 3 . ماتریس مقایسات زوجی فازی زیرمعیارهای اصلی سرویسجدول 4 . اولویت بندی معیارها وزیرمعیارهای انتخاب تامین کنندگانجدول 5 . رتبه بندی نهایی تامین کنندگانجدول 6. اطلاعات مربوط به عملکرد هر یک از تامین کنندگانجدول7 . مقادیر تخصیص یافته به هر یک از تامین کنندگان و توابع هدف در مدل برنامه ریزی آرمانی جدول 8 . مقادیر حداکثر و حداقل هر یک از توابع هدف و مقدار تقاضا بصورت عدد فازی مثلثیجدول 9 . مقادیر تخصیص یافته به هر یک از تامین کنندگان و انحراف از آرمانها در مدل ترکیبی

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی مبانی نظری و پیشینه پژوهش حاکمیت شرکتی و ارزش آفرینی پیشینه تحقیق حاکمیت شرکتی و ارزش…

  • پرسشنامه ارتباط و آیتم های تاثیر گذار بر رفتار مشتریان نسبت به ارائه خدمات در مراکز گردشگری

    پرسشنامه ارتباط و آیتم های تاثیر گذار بر رفتار مشتریان نسبت به ارائه خدمات در مراکز گردشگری پرسشنامه رفتار مشتریان نسبت به ارائه خدمات در مراکز گردشگری پرسشنامه آیتم های تاثیر گذار بر رفتار مشتریان مراکز گردشگری رفتن به سایت…

  • روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی

    روابط ساختاری بین خدمات گرایی سازمانی، رضایت شغلی كارمند صف و رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی سازمانهای خدمت محور رفتار شهروندی سازمانی رضایت شغلی كارمندان مقاله در مورد رضایت شغلی مقاله در مورد رضایت شغلی کارکنان مقاله در مورد رضایت…

  • سرقت حد و تعزیری و واکنشهای فقهی و حقوق کیفری به آنها

    سرقت حد و تعزیری و واکنشهای فقهی و حقوق کیفری به آنها پایان نامه سرقت دانلود پایان نامه سرقت سرقت مستوجب حد سرقت تعزیری واکنش های کیفری قانونی به سرقت واکنش های کیفری فقهی به سرقت واکنش کیفری ناظر به…

  • پاورپوینت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی

    پاورپوینت شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی تحلیل فریدمن تحلیل عاملی اکتشافی سیستم اطلاعات اجرایی شركت صنایع تجهیزاتی نفت مدیریت اثر بخش سیستم‌های اطلاعاتی اجرایی سیستم EIS پیاده سازی سیستم های اطلاعاتی اجرایی شناسایی عوامل…

  • مبانی نظری تعهد سازمانی

    مبانی نظری تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی دانلود مبانی نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی فصل دوم پایان نامه تعهد سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی ادبیات و مبانی نظری تعهد سازمانی…

  • بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند

    بررسی استاندارد رمزنگاری پیشرفته در كارتهای هوشمند الگوریتم AES استاندارد رمزنگاری پیشرفته طراحی كارتهای هوشمند رمز نگاری کارت های هوشمند پیاده سازی الگوریتم استاندارد رمزنگاری پیشرفته الگوریتم AES در انواع كارت های هوشمند شناخت انواع حملات رایج كارتهای هوشمند الگوریتم…

  • بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری

    بررسی و تشریح کاربردهای لیزر در صنعت با با تاکید بر برش،جوشکاری و ماشینکاری دانلود پایان نامه لیزر عملیات لیزری جوشکاری لیزری برش لیزری اجسام ماشین کاری با لیزر دانلود پایان نامه کاربردهای لیزر در صنعت بررسی و تشریح کاربردهای…

  • ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران

    ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران بیمه انواع بیمه تاریخچه بیمه در ایران شركت سهامی بیمه ایران دانلود پایان نامه کارشناسی رشته بیمه ماهیت بیمه و انواع بیمه در بیمه ایران دانلود پایان نامه رشته بیمه دانلود پایان…

  • بررسی و شناخت کامل استان یزد

    بررسی و شناخت کامل استان یزد همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پروژه و پایان نامه fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل دانلود بررسی و شناخت کامل استان یزد فرهنگ مردم استان یزد جغرافیای استان یزد…