فرآیند و مراحل برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان

فرآیند و مراحل برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان

ضرورت آموزش کارکنان
ضرورت آموزش کارکنان دولت
ضرورت آموزش کارکنان در سازمان
ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان
اهمیت و ضرورت آموزش کارکنان
ضرورت آموزش ضمن خدمت کارکنان در سازمان ها
پایان نامه آموزش ضمن خدمت
پایان نامه تاثیر آموزش ضمن خدمت
پایان نامه در مورد آموزش ضمن خدمت
دانلود پایان نامه آموزش ضمن خدمت

رفتن به سایت اصلی

هر سازماني به افراد آموزش ديده و با تجربه نياز دارد تا مأموريت خود را به انجام برساند .اگر توانائيهاي كاركنان پاسخگوي اين نياز باشد، آموزش ضرورتي ندارد، اما اگر چنين نباشد لازم است سطح مهارت، توانايي و انطباق پذيري آنان افزايش يابد .

 

 

همگام با پيچيده تر شدن مشاغل، بر اهميت آموزش كاركنان افزوده شده است .تغيير چند باره فعاليت حرفه اي در طول عمر كاري، براي مردم روز به روز عادي تر مي شود. اين احتمال كه فردي مهارتي را بياموزد وآن را تا حدود چهل سال كار خود بدون تغيير بنيادي ادامه دهد بسيار ضعيف وكمي محال به نظر مي رسد.

 

 

 

مزيت هاي آموزش شغلي كه مي تواند براي سازمان و كاركنان به همراه داشته باشد آمده است :
1- براي سازمان
2- براي افراد
3- براي مديريت (افضل خانی، نجابت، 1393، ص 86).

 

 

هدف از آموزش کارکنان افزایش دانش و مهارت های شغلی کارکنان به منظور نیل به اهداف سازمان می باشد. این اهداف هنگامی مفید و موثر خواهد بود که نیاز سنجی بر اساس واقعیت طراحی واجرا شده باشد. فرآیند آموزشی نیروی انسانی در سازمان ها شامل تعیین نیازهای آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، اجرای برنامه و ارزشیابی می باشد (Tavakoli, 2010, p 79).

 

 

 

 

فهرست مطالب

1-8- واژگان پژوهش    

بخش اول : آموزش ضمن خدمت 12 
2-1- 1- مقدمه    12
2-1-2- مفهوم آموزش    13
2-1-3- ضرورت آموزش    16
2-1-4- آموزش کارکنان    17
2-1-5- ضرورت آموزش کارکنان در سازمان    17
2-1-6- تاریخچه آموزش کارکنان    21
2-1-7- ویژگی ها و اصول اساسی آموزش در سازمان    22
2-1-8- مزایای آموزش کارکنان    25
2-1-9- انواع آموزش    27
2-1-10- آموزش ضمن خدمت    28
2-1-11- روش های آموزش ضمن خدمت    29
2-1-12- برنامه ریزی دوره های آموزشی    32
2-1-13- تاریخچه آموزش ضمن خدمت در جهان    32
2-1-14- تاریخچه آموزش کارکنان در ایران    34
2-1-15- ماهیت آموزش ضمن خدمت    35
2-1-16- ویژگی ها و اصول آموزش ضمن خدمت    36
2-1-17- اهداف آموزش ضمن خدمت    37
2-1-18- سودمندی های آموزش ضمن خدمت38
2-1-19- برنامه ریزی آموزش ضمن خدمت    38
2-1-20- مراحل برنامه ریزی آموزش های ضمن خدمت    39
2-1-21- تعیین نیازهای آموزشی کارکنان    41
2-1-22- اهمیت و ضرورت آموزش ضمن خدمت    43
2-1-23- فرآیند آموزش نیروی انسانی    45
2-1-24- اهداف نیازسنجی    46
2-1-25- منابع نیازهای آموزشی ضمن خدمت    47
2-1-26- روش های نیازسنجی    47
2-1-27- ارزشیابی برنامه های آموزش ضمن خدمت      48
2-1-28- مراحل ارزشیابی دوره های آموزشی    49
2-1-29- ضرورت انجام ارزشیابی    50
2-1-30- مبانی قانونی آموزش کارکنان دولت    50

بخش دوم :: رابطه بین آموزش ضمن خدمت و رضایت شغلی 73
2-3-1- جنبه آموزشی کارکنان در رضایت شغلی 73  

بخش سوم : پیشینه تحقیق 75 
2-4-1- مروری بر پیشینه و مبانی نظری پژوهش در ایران    75
2-4-2- مروری بر پیشینه و مبانی نظری پژوهش در جهان76
چارچوب نظری تحقیق    79

منابع

 

  • ضرورت و متدولوژی رتبه بندی در صنعت بیمه و بررسی چالشها و مشکلات اجرایی آن

    ضرورت و متدولوژی رتبه بندی در صنعت بیمه و بررسی چالشها و مشکلات اجرایی آن رتبه بندی در صنعت بیمه متدولوژي رتبه بندي شركت هاي بيمه مزایا و اثرات رتبه بندی شرکت های بیمه دلایل و ضرورت رتبه بندی در…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان دانلود مبانی نظری هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان پیشینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت در بیمارستان…

  • مدیریت سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها (190 صفحه)

    مدیریت سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی راهها (190 صفحه) سیستم انبار و خرید تجهیزات ایمنی راهها دانلود پروژه سیستم انبار و خرید دانلود پایان نامه سیستم انبار و خرید سیستم انبار و خرید در شركت تجهیزات ایمنی…

  • بررسی مشترکات مبحث نکاح در اقوال فقهای حنفی و امامی و قانون مدنی ایران

    بررسی مشترکات مبحث نکاح در اقوال فقهای حنفی و امامی و قانون مدنی ایران نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران پایان نامه نکاح پایان…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه فناوری رسانه های اجتماعی دانلود مبانی نظری فناوری رسانه های اجتماعی پیشینه تحقیق فناوری رسانه های اجتماعی فصل دوم پایان نامه فناوری رسانه های…

  • پایان نامه رشته الکترونیک با عنوان انواع نویز

    پایان نامه رشته الکترونیک با عنوان انواع نویز نویز منابع نویز کنسل سازی نویز قطعات الکترونیکی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل خرید پایان نامه الکترونیک فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه فایل رفتن به سایت…

  • مفهوم الگوی برنامه‌ی درسی و طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی در پروژه برنامه‌ی درسی ملی

    مفهوم الگوی برنامه‌ی درسی و طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی در پروژه برنامه‌ی درسی ملی برنامه‌ درسی نظام‌های آموزشی الگوی برنامه‌ درسی پروژه برنامه‌ی درسی ملی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته علوم تربیتی طرح‌ریزی برنامه‌ی درسی در پروژه برنامه‌ی درسی ملی دانلود…

  • اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی

    اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی تحقق دادرسی منصفانه داوری تجاری بین المللی دادرسی در داوری تجاری بین المللی اصول دادرسی در داوری تجاری بین المللی مقاله داوری تجاری بین المللی دانلود مقاله داوری تجاری بین المللی عناصر تحقق…

  • پاورپوینت بررسی اصول طراحی فضای داخلی بیمارستان

    پاورپوینت بررسی اصول طراحی فضای داخلی بیمارستان پاورپوینت بررسی اصول طراحی فضای داخلی بیمارستان اصول طراحی فضای داخلی بیمارستان طراحی فضای داخلی بیمارستان بررسی طراحی فضای داخلی بیمارستان تحقیق اصول طراحی فضای داخلی بیمارستان فضای داخلی بیمارستان رفتن به سایت…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 (فعاليتهاي ساخت املاك) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره بیست و نه پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 29 پاورپوینت حسابداری…