پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

پروپوزال بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

پروپوزال مدیریت دانش
پروپوزال یادگیری الکترونیکی
فرآیندهای مدیریت دانش
پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان بازرسی
استقرار مدیریت دانش در سازمان بازرسی
پروپوزال تاثیر مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی
رابطه مدیریت دانش و یادگیری الکترونیکی

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش تولید

بررسی تاثیر فرآیندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی

(مطالعه موردی: سازمان بازرسی کل کشور)

 

 

 

 

 

چکیده:

سازمان ها باید در شرایطی به بقاء و حیات خود ادامه دهند که جهان با تغییرات سریع و عمده همراه است . در این شرایط مدیریت دانش به عنوان یک منبع مهم در زمینه ایجاد مزیت رقابتی شمرده می شود. چرا که سازمان ها باید محیطی برای تسهیم، انتقال و تبادل دانش در میان اعضاء به وجود آورند و افراد را، در جهت با مفهوم كردن تعاملاتشان، آموزش دهند.یادگیری الکترونیکی یکی از روش های جدید آموزشی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ارتباطات است که با محور قرار دادن انسان به عنوان یادگیرنده فعال، می تواند تمامی اشکال آموزش و پرورش و یادگیری را در قرن بیست و یکم متحول سازد و به چالش حاصل از میزان تقاضای اجتماعی برای آموزش و فقدان منابع آموزشی کافی پایان دهد.

 

سازمان بازرسی کل کشور نیز به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین و حیاتی‌ترین سیستم‌های خدماتی جامعه، مستثنی از دیگر نهادهای دولتی ما نمی باشد و از آنجایی که محقق خود در این نهاد مشغول به خدمت رسانی است، مساله یادگیری و دانش را به خوبی در این مجموعه درک می نماید.  

 

بنابراین با در نظر گرفتن موارد ذکر شده و نیز اهمیت حیاتی این نهاد برای جامعه، بررسی  تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در آن ضروری به نظر می رسد .یقیناً ضرورت استفاده کارکنان آن از دانش روز و دستیابی به جدیدترین دستاوردهای علمی و پژوهشی بسیار ضروری است و از طرف دیگر موفقیت در هر نظام، و تغییراتی که با هدف اصلاح انجام می‌شود مرهون نظارت های مؤثر و کارآمد است که در مراحل مختلف تحت عناوین گوناگون اعمال می‌شود که این خود اهمیت بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی را دو چندان می کند.  هدف كلی این پژوهش بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور می باشد.

 

 

 

فرضیه  :  فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور تاثیر دارد.

 

 

 

نتیجه گیری: فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی كل كشور تأثیر معنادار دارد. بنابر نتایج فرضیه ی اصلی پژوهش در سطح خطای نوع اول 05/0 پذیرفته می شود. زیرا سطح معناداری برای مدل رگرسیونی و همچنین  ضریب رگرسیونی مؤلفه ی مدیریت دانش تقریباً برابر 00/0 بوده و همین امر بیانگر آنست که هم مدل رگرسیونی و هم حضور متغیر مدیریت دانش در مدل معنادار بوده است.

 

همچنین مثبت بودن ضریب رگرسیونی نشان می دهد که این رابطه در جهت مثبت است. بدین معنا که افزایش یا کاهش فرآیندهای مدیریت دانش منجر به افزایش یا کاهش سطح یادگیری الکترونیکی خواهد شد.نتایج آزمون همبستگی پیرسون نیز مؤیدی بر رابطه ی مثبت و معنادار فرآیندهای مدیریت دانش با یادگیری الکترونیکی در جامعه ی مورد پژوهش می باشد. زیرا سطح معناداری این آزمون تقریباً برابر 00/0 و ضریب همبستگی پیرسون برآورد شده برابر با 958/0 می باشند.

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

مدیریت دانش 

یادگیری الکترونیکی

سازمان بازرسی کل کشور

 

 

 

 

بیان مسئله 

دنیای متغیر امروز ایجاب می کند که سازمان ها برای بقاء و رشد به دنبال ابزارهای نوین باشند. یکی از ابزارهایی که می تواند سازمان ها را در تأمین این اهداف یاری دهد، مدیریت دانش است.  مدیریت دانش فرآیندی است که به سازمان ها کمک می کند اطلاعات و دانش مهم را بیابند، گزینش، سازماندهی و منتشر کنند و تخصصی است که برای فعالیت هایی مانند حل مشکلات، آموختن پویا و تصمیم گیری ضروری است (Tsangho2008). مدیریت دانش می تواند گستره ای از ویژگیهای عملکرد سازمانی را با قادر ساختن سازمان به «عملکرد هوشمندانه تر» بهبود بخشد (Wig, 1999).

 

در جهان پرشتاب امروزی یادگیری الكترونیكی به عنوان یك ابزار كسب دانش، به سرعت در حال گسترش، توسعه و تحول است. چنین روند رو به رشدی دست اندركاران را ملزم به اعمال روشهای علمی و منطقی در اجرا، ارزیابی و مدیریت پروژه های یادگیری الكترونیكی می نماید. پیشرفت روزافزون در زمینه علوم رایانه ای و ظهور و گسترش شبکه های اطلاع رسانی به ویژه اینترنت، امکانات و روش های تازه ای را پیش روی برنامه ریزان و مجریان برنامه های آموززشی قرار داده و مشکلات گذشته در عرصه آموزش، به ویژه محدودیت های ناشی از زمان و مکان یادگیری را کمرنگ نموده است (Safavi et all2008). 

 

 از آنجا که سازمان بازرسی کل کشور به عنوان اصلی ترین نهاد نظارتی کشور برای نظارت کارا و اثربخش نیازمند برقراری ارتباطات با دستگاه های مشمول بازرسی است و به منظور تحقق چنین هدفی و افزایش نقش مردم در امر نظارت، نیازمند تغییر نگاه از نظارت سنتی به مدرن هستیم که در این راستا به نظر می رسد که با مطرح کردن بکارگیری مدیریت دانش در یادگیری الکترونیکی  می‌توان فرآیند کنترل و نظارت را بهبود بخشید و یادگیری و دانش بویژه در سازمان بازرسی کل کشور  یکی از مسایل با اهمیت تلقی می شود . بنابراین با توجه به موارد فوق محقق بر آن شد تا به بررسی تاثیر فرایندهای مدیریت دانش بر یادگیری الکترونیکی در سازمان بازرسی کل کشور  بپردازد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول: 1

طرح پژوهش 3

1-1- بیان مسئله 4

1-2- ضرورت و اهمیت پژوهش 5

1-3-اهداف تحقیق 6

1-4- سوال های پژوهش 7

1-5- فرضیه های تحقیق: 8

1-6-مدل تحقیق 9

1-7-جامعه تحقیق: 10

1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای پژوهش 10

1-9-محدودیت های پژوهش 12

الف. محدودیت های قابل کنترل: 12

ب. محدودیت های غیرقابل کنترل: 12

 

3-2- روش تحقیق 93

3-3- روش و ابزار گرد آوری اطلاعات : 94

3-4- اعتبار و روایی  ابزار تحقیق 95

3-5- مقیاس (ابزار) اندازه گیری 98

3-6- جامعه و نمونه آماری و روش نمونه گیری: 98

3-7- روش‌های تجزیه و تحلیل اطلاعات: 100

 

 

منابع و مآخذ :

 

 

 

 

 

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی مبانی نظری سرسختی روانشناختی ادبیات نظری سرسختی روانشناختی چارچوب نظری سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی دانلود مبانی نظری سرسختی روانشناختی پیشینه سرسختی روانشناختی پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی پیشینه داخلی سرسختی…

  • بررسی شخص حقوقی و مسئولیت کیفری آن

    بررسی شخص حقوقی و مسئولیت کیفری آن شخص حقوقی سابقه شخص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی سابقه شخصیت حقوقی در ایران تحقیق در مورد مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی پایان نامه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی دلایل پذیرش مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی…

  • شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات

    شناسایی ارکان غرر و نحوه ظهور آن در معاملات معاملات غرری غرر و معاملات غرری معاملات غرری در فقه معاملات غرری در حقوق دانلود مقاله معاملات غرری اعتبار حدیث غرر شناسایی ارکان غرر نحوه ظهور غرر در معاملات بررسی فقهی…

  • ابعاد و مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل و بررسی آنها در قرآن کریم وائمه معصومین

    ابعاد و مولفه های هوش اخلاقی از دیدگاه لنیک و کیل و بررسی آنها در قرآن کریم وائمه معصومین هوش اخلاقی مولفه های هوش اخلاقی مولفه های هوش اخلاقی لنیک وکیل ابعاد هوش اخلاقی ابعاد هوش اخلاقی لنیک وکیل اصول…

  • آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++)

    آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn++) یون منگنز پذیرفتاری پارامغناطیس گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز دانلود آزمایش رشته فیزیک با عنوان پذیرفتاری پارامغناطیس،تعیین گشتاور مغناطیسی مؤثر یون منگنز (Mn) خرید آزمایش رشته فیزیک…

  • بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن

    بررسی اثر پارامترهای فرآیند متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن اثر متالورژی پودر در تولید كامپوزیت زیرکن تولید زیرکن به روش گرد فلزکاری ارزیابی علل متفاوت تولید زیرکن بر ویژگیهای کامپوزیت روشهای ساخت کامپوزیتها دانلود پایان نامه تولید زیرکن دانلود…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت شغلی کارکنان مبانی نظری رضایت شغلی ادبیات نظری رضایت شغلی چارچوب نظری رضایت شغلی فصل دوم پایان نامه رضایت شغلی دانلود مبانی نظری رضایت شغلی پیشینه رضایت شغلی پیشینه تحقیق رضایت شغلی پیشینه داخلی…

  • پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه

    پروپوزال ارائه الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان دانشگاه پروپوزال ارزیابی عملکرد ارزیابی عملکرد کارکنان معیارهای ارزیابی عملکرد شاخص های ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان عوامل کلیدی موفقیت ارزیابی عملکرد کارکنان الگوی مناسب ارزیابی عملکرد کارکنان پروپوزال ارزیابی عملکرد کارکنان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت اعضای هیات علمی در فرآیند یاددهی یادگیری مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری دانلود مبانی نظری فرآیند یاددهی یادگیری پیشینه تحقیق فرآیند یاددهی یادگیری ادبیات نظری فرآیند یاددهی یادگیری فصل دوم پایان نامه فرآیند یاددهی…

  • دامنه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی

    دامنه مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون مجازات اسلامی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی تحقیق در مورد مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی در قانون جدید ضوابط عام مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی مستثنیات مسئولیت کیفری اشخاص حقوقی حقوق عمومی…